Veelgestelde vragen over Stemmen

• Hoe worden de winnende doelen gekozen?
  • Hoe kan ik stemmen?

De stemperiode loopt van 2017 vind plaats in november.

In de stemperiode kunt u 1 keer per dag, per e-mailadres (maximaal 20 stemmen per IP-adres) een stem uitbrengen op het goede doel van uw keuze. Nadat u op de stembutton hebt geklikt, opent een pop-up. Vul hier uw e-mailaderes in, typ de woorden die worden getoond in het beveiligingsveld en druk op stemmen. Stemt u voor de eerste keer, dan ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Uw stem wordt pas verwerkt nadat u op de bevestigingslink heeft geklikt. Alle stemmen die u hierna uitbrengt op dit doel worden direct verwerkt, u ontvangt dan geen bevestigingsmail meer.

Let op: het is mogelijk dat de bevestigingse-mail in uw spambox terecht komt. Om dit te voorkomen voegt u info@stichtingspecsaverssteunt.specsavers.nl  toe aan uw adresboek.

Het goede doel met de meeste stemmen uit de regio van de winkel is de 'winnaar'. Voor deze organisaties wordt een jaar lang gespaard.

Frauderen
    Het stemproces verloopt volledig digitaal en wordt dagelijks gecontroleerd. Hierbij kan worden gezien wanneer, hoe vaak en vanuit welk IP-adres en e-mailadres wordt gestemd. Wanneer blijkt dat stemmen niet op een eerlijke manier zijn verkregen, kan Stichting Specsavers Steunt besluiten het betreffende doel uit te sluiten van deelname. Doelen kunnen 1 keer per dag per e-mailadres stemmen, met maximaal 20 stemmen per IP-adres. Mocht blijken dat er voor een doel een spammer actief is die een IP-adres om de 20 stemmen aanpast en hierbij nieuwe e-mailaccounts worden aangemaakt, dan heeft Stichting Specsavers Steunt het recht om dit doel te verwijderen.

• Hoe worden de stempercentages berekend?
  • Wat kan een goed doel zelf doen om te winnen?
  • Wordt het stemproces gecontroleerd?
  • Hoe vaak worden de stemmen geupdate?
  • Wij zijn als enige doel aangemeld bij een winkel. Zijn wij nu de winnaar?