Veelgestelde vragen over Stemmen

• Hoe worden de winnende doelen gekozen?
  • Hoe kan ik stemmen?

De stemperiode van spaarronde 2018 loopt van 23 november 10.00 uur t/m 30 november 10.00 uur 2017.

In de stemperiode kunt u 1 keer per e-mailadres een stem uitbrengen op het goede doel van uw keuze. Nadat u op de stembutton hebt geklikt, opent een pop-up. Vul hier uw e-mailadres in, typ de woorden die worden getoond in het beveiligingsveld en druk op stemmen. Vervolgens ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Uw stem wordt pas verwerkt nadat u op deze bevestigingslink heeft geklikt.

Let op: het is mogelijk dat de bevestigingse-mail in uw spambox terecht komt. Om dit te voorkomen voegt u info@stichtingspecsaverssteunt.specsavers.nl  toe aan uw adresboek

Op basis van het aantal stemmen wordt er per winkel een top 3 bepaald, het winkelteam kiest vervolgens een winnaar uit deze top 3. Voor deze organisatie wordt een jaar lang gespaard.

Frauderen
    Het stemproces verloopt volledig digitaal en wordt dagelijks gecontroleerd. Hierbij kan worden gezien wanneer, hoe vaak en vanuit welk e-mailadres wordt gestemd. Wanneer blijkt dat stemmen niet op een eerlijke manier zijn verkregen, kan Stichting Specsavers Steunt besluiten het betreffende doel uit te sluiten van deelname. Doelen kunnen 1 keer per e-mailadres stemmen. Mocht blijken dat er voor een doel een spammer actief is die speciaal voor het stemmen nieuwe e-mailaccounts aanmaakt, dan heeft Stichting Specsavers Steunt het recht om dit doel te verwijderen.

• Hoe worden de stempercentages berekend?
  • Wat kan een goed doel zelf doen om te winnen?
  • Wordt het stemproces gecontroleerd?
  • Hoe vaak worden de stemmen geupdate?
  • Wij zijn als enige doel aangemeld bij een winkel. Zijn wij nu de winnaar?